logo
امروز : چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۵۶
[ شناسه خبر : ۴۰۷۹۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 6 دقیقه ]
کارشناس مسائل سیاسی و بین‌الملل:

رژیم صهیونیستی برگ‌های برنده‌اش را رو کرد

رژیم-صهیونیستی-برگ‌های-برنده‌اش-را-رو-کرد
کارشناس مسائل سیاسی و بین‌الملل گفت: رژیم صهیونسیتی با منفجر کردن پیجرهای پیام‌رسان در لبنان آخرین برگ‌های برنده خود را رو کرده است.

رحمان عسگری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ گفت: در جنگ قانونی وجود دارد که اگر یکی از طرفین جنگ دست برتر داشته باشد هیچ‌ موقع قدرت‌های استراتژیک خود را رو نمی‌کند و تا لحظه آخر پنهان نگه می‌دارد و ما این موضوع را در رژیم صهیونیستی شاهد نیستیم.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه در عملیات وعده صادق ایران یک کشور بود، افزود: رژیم صهیونیستی به تنهایی نبود، طبق آماری که وجود دارد ۱۲ قدرت برتر نظامی دنیا، بیش‌ترین تکنولوژی دنیا در عرصه جنگ را در اختیار اسرائیل گذاشته بودند و از آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و ایتالیا تا برخی از کشورهای دیگر مثل انگلستان و حتی ژاپن و بعضی کشورهای عربی همگی به کمک اسرائیل آمده بودند تا بتوانند حملات موشکی و پهپاد ایران را خنثی کنند.

 کارشناس مسائل سیاسی و بین‌الملل با اشاره به اینکه نکته جالب توجه این است که ایران با موشک‌ها و پهپادهایی که سال‌های قبل رونمایی کرده بود به اسرائیل شلیک کرد، تأکید کرد: ایران در این حملات از تکنولوژی‌ حداقل دو دهه قبل خود استفاده کرده که جزو تکنولوژی به‌روز صنایع نظامی ایران نبودند اما آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، ایتالیا و بسیاری از کشورهای دیگر که به اسرائیل کمک می‌کنند و خود اسرائیل که بسیار بر روی سامانه گنبد آهنی خود تبلیغات دارد همگی با لبه تکنولوژی و علم در حملات موشکی به جنگ آمده بودند‌. 

وی با توضیح اینکه این رژیم نتوانست همه موشک‌ها را رهگیری و پهپادها را سرنگون کند، متذکر شد: تعدادی از این موشک‌ها به مناطق اشغالی برخورد کرده بودند، ضمن اینکه ایران هم اعلام کرده بود به مناطق مسکونی شلیک نمی‌کند، در این جنگ یکی از علت‌هایی که شهرهای رژیم صهیونسیتی دچار آسیب خاصی نشده بود این بود که ایران مناطق مسکونی را در نظر نگرفته بود.

عسگری با اشاره به اینکه ایران در بازه زمانی که عملیات وعده صادق را انجام داد هدفش صرفاً حمله نبود، تصریح کرد: در این حملات اهداف متعدد دیگری را نیز دنبال می‌کرد، از این اهداف نشان دادن قدرت حتی با تکنولوژی دو دهه قبل خود بود که نشان داد می‌تواند به آن‌ها حمله کند که حتی جنگ‌افزارهای جدید دشمنان هم نمی‌تواند با ایران مقابله کند.

وی هدف دیگر حمله وعده صادق توسط ایران را شکست هیمنه رژیم صهیونسیتی و آمریکا عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه بسیاری از کشورهای عربی و اسلامی حتی جرأت پرتاب یک سنگ به این کشورها را ندارند ولی ایران با شلیک موشک و پهپاد این هیمنه را شکست.

کارشناس مسائل سیاسی و بین‌الملل خاطرنشان کرد: سومین هدف از وعده صادق این بود که به مردم غزه نشان دهد ایران تا آخر پای حمایت از آن‌ها بوده و یک دلگرمی بزرگ برای آن‌ها و یک عظمتی در اذهان عمومی مردم ایران ایجاد کند.

وی با بیان اینکه ایران با استفاده از عملیات وعده صادق توانست بسیاری از ساختار دفاعی رژیم صهیونسیتی و کشورهای حامی او را بشناسد، عنوان کرد: ایران با استفاده از سیستم‌هایی که طراحی کرده بود توانست بسیاری از سامانه‌های رژیم صهیونسیتی را شناسایی کند و این خود امتیاز بسیار بزرگی بود.

عسگری ابراز داشت: حزب‌الله که به یگان رژیم صهیونسیتی حمله کرد، این حمله بسیار بزرگ و شوکه‌کننده بود، با توجه به اینکه این یگان بسیار قدرتمند بوده و تخصص آن‌ها روی سامانه‌های پدافندی و الکترونیکی و رادارها جاسوسی بوده است، این خیلی مسئله مهمی بود که ایران توانست شناسایی کند و اطلاعاتی که بدست آورد را در اختیار بسیاری از هم‌پیمانان خود قرار دهد تا آن‌ها با دقت بیش‌تری مراکز را بزنند.

وی با تأکید بر اینکه رژیم صهیونسیتی به آخر خط رسیده و برگ‌های برنده خود را زود رو کرده است، گفت: برگ برنده در دست ایران بوده و اکنون هم صبر استراتژیک انجام داده و در حال شناسایی تمام کشورهایی که با او متحد هستند است تا نبرد نهایی خاص رخ بدهد و بتواند با هماهنگی بالایی به سمت جلو حرکت کند.

کارشناس مسائل سیاسی و بین‌الملل تأکید کرد: رژیم صهیونسیتی با این کشتار جنون‌آمیز کودکان، زنان و افراد غیرنظامی و بی‌دفاع، مساجد و مدارس را به‌صورت کورکورانه بمباران می‌کند و حتی برگ برنده‌ خود که همان پیجر‌های پیام‌رسان در حزب‌الله و خود کشور لبنان بود را منفجر می‌کند، معمولاً این مسائل برگ‌های برنده نهایی هستند، که کشورها اگر به خط پایان نرسیده باشند رو نمی‌کنند.

وی بیان داشت: این خیلی مسئله بزرگی است و دنیا بابت اینکه این رژیم پیجرها را منفجر کرده، شوکه شده و این جنایت را محکوم می‌کند ولی رژیم صهیونسیتی چون به پایان خط رسیده همه برگ‌های برنده‌ای که داشته را تک تک رو کرده است.

عسگری با بیان اینکه قاعدتاً این جنایت باعث بازبینی عمیقی در تمامی وسایل ارتباط جمعی جنوب لبنان، حزب‌الله و حتی کشورهای مختلف حتماً خواهد شد، افزود: چه بسا در ایران هم قطعاً در ساختارهای امنیتی و دفاعی همه این موارد به طور خاص بررسی خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه منفجر شدن پیجرها جزو برگ‌های برنده پایانی رژیم صهیونسیتی بود که رو شد، گفت: علاوه بر آن تظاهرات هزاران نفری در تل آویو که چند روزی بود قطع شده بود باز هم ما شاهد هستیم که مردم اسرائیل شب‌ها به خیابان می‌ریزند و بر علیه نتانیاهو تظاهرات می‌کنند و اعلام می‌کنند به هر قیمتی که شده این رژیم برای اسرا با جبهه مقاومت و نیروهای مقاومت فلسطین تبادل داشته باشد.

کارشناس مسائل سیاسی و بین‌الملل عنوان کرد: علاوه بر اختلافات درونی که بین هیأت وزیران و اتاق جنگ اسرائیل وجود دارد همه این موارد نشان‌دهنده این است که این رژیم به آخر خط رسیده است.

وی از نشانه‌های به آخر خط رسیدن این رژیم تظاهرات مردم بر علیه دولتی که درحال جنگ است و تهدید به اخراج وزا توسط نخست‌وزیر این رژیم، را عنوان و تصریح کرد: ایران توانسته با آن قدرت هژمونی که از لحاظ ایدئولوژیک و ادبیات گفتگو، مقاومت و فرهنگ مقاومت خود را بین گروه‌های مختلف انتشار دهد و جبهه‌های مختلف را مانند یک حلقه‌ای دور اسرائیل قرار دهد و اسرائیل از سر استیصال همه برگ‌های برنده خود را رو کند. خودشان هم به این نتیجه رسیدند که کار تمام است. حتی تحلیل‌گران هم اعلام کردند که با این روند قطعاً اسرائیل نابود خواهد شد. 

وی بیان کرد: اقتصاد این رژیم از بین رفته است. بندر حیفا تعطیل شده و تل‌آویو زیر موشک قرار گرفته، کل شمال سرزمین‌های اشغالی خالی از سکنه شده، حزب‌الله اعلام کرده همه جا را موشک خواهم زد و صدها هزار نفر از ترس کشته شدن آواره شدند و منطقه را خالی کردند و این برای اولین بار در طول تاریخ اسرائیل مهاجرت معکوس در حال رخ دادن است و اسرائیل خود می‌داند که به آخر خط رسیده و در لجن‌زار غرق می‌شود.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر